Anaroxsia Cantik:

Blog ini dirangka bagi memenuhi kreteria kerja khusus subjek JEEA2309 - Cerpen Melayu. Kreteria yang diberikan adalah memilih seorang tokoh dan menghuraikan berkenaan biodata, sumbangan, dan karya-karya yang dihasilkan oleh tokoh tersebut.

Wednesday, October 20, 2010

PEMBUKA BICARA

(Anaroxsia Cantik)

       Secara umumnya, penubuhan blog ini adalah bertujuan untuk memenuhi kreteria kerja khusus bagi subjek JEEA2309 - CERPEN MELAYU. Oleh itu, diharap tiada mana-mana pihak yang menyalahkan kewujudan blog ini. Segala maklumat serta isi kandungan dalam blog ini adalah bertujuan untuk pelajaran kami. Ahli yang terlibat dalam pembikinan blog ini terdiri daripada 5 orang iaitu JEA080004 - ASIF ASYRAF BIN NAGADIRAN, JEA080036 - MOHAMMAD SHAHIR BIN ABDUL RAHIM, JEA080029 - KHAIRUL NIZAM BIN ABD. RANI, JEA080080 - NORAFIZA BINTI ARPAI, Dan JEA080136 - SITI ROSFIZA BINTI IBRAHIM. Blog ini akan bercerita dan menerangkan mengenai seorang Tokoh Sasterawan yang menjadi pilihan bagi dipaparkan di dalam blog ini. Aspek-aspek yang akan di serap ke dalam blog ialah mengenai biodata Tokoh, karya yang dihasilkan, sumbangan beliau dalam bidang kesasterawan dan perkara yang berkaitan dengan tokoh.

     Berdasarkan segala maklumat yang telah diberikan di atas, maka kami telah memilih seorang tokoh bagi melengkapkan kerja khusus kami iaitu HAJI KAMALUDDIN BIN MUHAMMAD atau nama pena beliau yang dikenali ramai, KERIS MAS. Pemilihan tokoh ini di buat kerana kreteria beliau sebagai seorang pejuang sasterawan yang dikagumi serta disegani ramai semasa zaman kehidupan beliau. Selain itu, beliau juga dilihat sebagai seorang yang menggerak kepada perkembangan sastera pada waktu dahulu dan pengasas utama kepada tertubuhnya ASAS 50. Oleh itu, kami merasakan Tokoh yang dipilih ini adalah sesuai diangkat bagi menyempurnakan kerja khusus kami dalam membikin blog ini.

      Sejuta penghargaan bagi pihak-pihak yang membantu dalam menyiapkan blog ini, sama ada secara langsung mahupun tidak langsung, serta ahli-ahli kumpulan yang memberikan sumbangan serta maklumat yang berguna untuk dimuatkan ke dalam blog ini. Dengan kesungguhan, kerajinan dan berkat usaha yang tidak pernah putus asa, maka blog ini telah dapat disiapkan dengan jayanya. Segala kekurangan dan kesalahan maklumat yang terdapat di dalam blog ini harap dapat dimaafkan. Sesungguhnya segala kekurangan itu datang dalam diri penulis itu sendiri dah segala yang baik itu datang dari Allah. Semoga di harap blog ini dapat membantu insan-insan lain diluar sana yang memerlukan bantuan.

No comments:

Post a Comment